[linux-ileri] swapın dolması ve __alloc_pages

---------

From: Erçin EKER (erc.caldera@gmx.net)
Date: Tue 22 Apr 2003 - 01:18:51 EEST

    herkese selamlar,

    bugün oldukça garip başladı... 21 saattir açık olan bilgisayarımın
    loglarını karıştırırken aşağıdakine benzer hatalara rastladım

    kernel: __alloc_pages: 2-order allocation failed (gfp=0x1f0/0)

    tabi order allocation 0 ve 1 i de unutmamak gerek... ama en çok bu
    hatayı vermiş... bu arada harddiske erişim son derece sıklaştı... 1-2
    dakika kadar sonra işlem yapamaz hale gelmişti neredeyse bilgisayar, top
    komutuyla hangi program çalışıyor diye bakayım dedim, işlemci kullanımı
    normal görünüyordu ama ortalama yük 6.5 i geçmişti (hayatımda 2 yi
    görmedim yahu :) ), swap ve ram tamammen doluydu birde :)(swap 180, ram
    160 MB) tamam bari kapatayım bilgisayarıda ram testi filan yapayım... ne
    bileyim aklıma akıllıca birşey gelmedi (ramlerde sorun yoktu, en
    azından memtest86 öyle diyordu).... nvidia nın 4349 sürümü sürücüleriyle
    herhangi bir sorun yaşayan var mı?? ben bundan süpheleniyorum... ayrıca
    agpgart ın ne kadar ram imimi kullanmasını istediğini söyleyebileceğim
    bir yol var mı??

    --
    Erçin EKER
    UIN: 8216618