[linux-ileri] 60 GB HDD ve linux

From: Turkay, Emre (emre.turkay@Vanderbilt.Edu)
Date: Sun 15 Sep 2002 - 23:30:36 EEST

Uzerinde yepyeni gicir gicir bir 60 GB Western Digital Hard Disk olan eski bir
Compaq makineye (Pentium 166 Mhz, 100kusur MB RAM) Redhat 7.3 kurmaya
calisiyorum. Kurulumda hata verip cikiyor, hata hard diske format attiktan
sonra ve RPM'leri kurmaya baslamadan once -sanirim base system'i kopyalamaya
calisirken- olusuyor. Hata tutarli degil, hep ayni yerde hata vermiyor, her
zaman da ayni hatayi vermiyor. Bazen bir hata verip -python'la ilgili sanirim-
bir log gosteriyor, bazen hd'de yeterli yer yok diyor, bazen de installation
aborted abnormally deyip cikiyor.
Bir kere kurmayi da basardim, nasil olduysa ama o zaman da HD'le ilgili
biseyler yapmaya calistigimda -XFree RPM'i install etmeye calistigimda- bi
takim I/O hatalari verdi ve islemi gerceklestirmedi.
Arkadaslar, boyle bir problemle karsilasan yada bu sorun hakkinda bir fikri
olanlar yardimci olursa cok cok sevinirim. Sorun HD'den mi, linux'un bu HD
icin destegi olmadigindan mi, yoksa HD'in benim makine icin cok buyuk
olmasindan mi kaynaklaniyor oldugunu merak ediyorum. Makinemde sadece linux
kurulu -olacakti, eger basarsaydim-. Bir windows kurulum CD'm olmadigi icin
onunla deneyemiyorum...
simdiden tesekkurler

Turkay, Emre
Vanderbilt University