[linux-ileri] Re: GnuPG

From: nihat ciddi (ciddi@fisek.com.tr)
Date: Sun 08 Sep 2002 - 03:40:31 EEST

--- "Çağlar Onur" <caglar.onur@tubitak.gov.tr> yazdi:
> [...]
> soracağımıda bilemedim o yüzden buraya atıyorum eğer yeri değil ise özür
> dilerim!
> GnuPG nin Windows binarylerini yeni indirdim ve deneme fırsatı buldum
> sorunların şunlar ;
> 1) Oluşturduğum anahtar ikilisinde yanlış hatırlamıyorsam public key'in
> ASCII formatı için
> "gpg --export --armor id > dosya ismi" komutu kullanıyordum yanlız ben her
> giden mailima bu public key i attachment olarak yollamak için napmam
> lazım(Kastım outlookta attach etmek veya signature olarak kullanmak değil,bu

sanirim bunu bi mail client'i ile yapmaniz lazim.

$ gpg -keyserver certserver.pgp.com -send-key x@y.com

> 3)Bana gelen public anahtarı, benim kendi anahtarım ile imzalamam işlemi ne
> demektir , ne işe yarar , imzalamasam nolur ?

imzalamasaniz da key'i kullanabiliyorsunuz, imzaladiginizda kendi
garantinize sahip oluyorsunuz sadece.

--
Nihat Ciddi, FISEK ENSTITUSU - http://www.fisek.com.tr
             Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811