[linux-ileri] Re: boot disk olmadan !

From: ismail kavak (ikavak@sdu.edu.tr)
Date: Fri 27 Dec 2002 - 18:06:27 EET

utkuz@netscape.net yazmış:

>bunu nasil yapabilirim? cd deki autoboot.bat dosyasiyla boot ettigim zaman grafik bicimindeki kurulum ekrani aciliyor ve komut satiri yok. yanlis dosya ile mi boot ediyorum. ilk defa basima geliyor. basamaklari biraz daha detayli yazabilirseniz sevinirim.
>boot diskim yok. yani sadece bir rh8 cd leri var elimde..
>saygilar.
>

>utku.

bios a gir ve cd den açılış yapma ayarını yap.
1. cd yi tak ve karşına "boot:" gelince "linux rescue"
yaz.(enter)
ilk menu "Skip" sonrakiler "English", "us" i sec.
program bilgisayarında kurulu bir linux / "root" partitation u
bulunca "continue" seçenekli bir menu geliyor.
"continue" ile devam et.
sana chroot /mnt/sysimage ile root directorysini
değiştirebileceğini söylüyor.
ardından "Ok" ile konsola düşüyorsun.Yukarıdakini yaz.
veee son vuruş "lilo <enter>"
not:sanırım lilo kurmuş idi.
grub kuranlar ise
/sbin/grub-install /dev/hdx (mbr ye kurulumlar için)

--
Ýsmail KAVAK
BÝM Sistem Gurubu