[linux-ileri] Re: boot disk olmadan !

From: E. A. Murat EREN (meren@comu.edu.tr)
Date: Fri 27 Dec 2002 - 13:25:15 EET

Cum 27 Ara 2002 12:40 tarihinde =C5=9Funlar=C4=B1 yazm=C4=B1=C5=9Ft=C4=B1=
n=C4=B1z:
> selam,

 Merhabalar

> hd nin bir kisminda rh8.0 yukluydu ve diger kisma da once boot diski
> olusturmadan win xp yukleme hatas=C4=B1nda bulundum! artik lilo cikmiyo=
r!
> dolayisiyla linux u acamiyorum!!! 1- liloyu tekrar nasil yuklerim acili=
sa
> 2- daha onemlisi linux u tekrar nasil acarim.

 Kurulum yaptiginiz RedHat Linux CD sinden sistemi boot ettiginiz zaman=20
karsiniza gelen sayfadaki komut satirina,

 vmlinuz root=3D"/dev/hdax" (x, boot dizininizin bulundugu disk parcasi [=
eger=20
boot partitionu yarattiginizi hatirlamiyorsaniz kok dizinini gostermesi=20
gerekir x'in])

 yazip Linuxu yeniden acabilirsiniz. Linux yeniden acildiginda da lilo nu=
n=20
yeninde MBR'a yazilmasi icin root haklari ile=20

 ... ]# lilo

 yazip enter a basmaniz yeterli olacaktir.

 iyi calismalar.

 E. A. Murat EREN
=20