[linux-ileri] Re: VB for Linux?

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Mon 23 Dec 2002 - 09:44:40 EET

On Sun, 2002-12-22 at 13:49, Cenk Gurel wrote:
> Merhaba herkese...

Merhaba,

> sanirim linux uzerinde borland c yada c++ ile yapilmis
> programlar calisiyor, bundan hareketle

Linux uzerinde Borland C/C++ derleyicilerinin bulundugu dogru, ancak tek
C/C++ derleyicisi Borland'inki degil. gcc (GNU Compiler Collection, yada
GNU C Compiler) adinda cok basarili bir derleyicimiz var.

> vb programlarini C 'ye cevirip ceviremecegimi
> arastirdim

Bildigim kadariyla dogrudan ceviremezsiniz. Ancak bu projenin
hazirlandigi mantigin aynisini kullanarak, alternatif kutuphanelerden
(Gtk+, Qt, ...), araclardan (Glade/Anjuta, KDevelop, Qt Designer, Kylix)
ve dillerden (C, C++, Pascal/OOP, Perl, Python, ...) birini kullanarak
bastan yazarsiniz.

> VB projesini once Delphi'ye ondan sonra C koduna
> cevirmenin mumkun oldugu soylendi ancak bunun icin bir
> program ismi veremedi sordugum kisiler...

Boyle de ceviremezsiniz. Delphi ile yazarsaniz, Kylix kullanarak ayni
kodu buyuk olasilikla Linux altinda da derleyebilir ve
kullanabilirsiniz.

> ama cok acil vb projemi linux'da calisir bir hale
> getirmem lazim

http://faq.linux.org.tr/?p=cs&category=32

adresinde baslangic icin bir miktar bilgi bulabileceginizi saniyorum.

--
Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)   - Software developer, generic solvent
http://enver.casdb.com/        - mailto: ealtin at casdb dot com

"Gee, Toto, I don't think we are in Kansas anymore."