[linux-ileri] Re: qmail server degistirme

From: Umt (php@kakalak.org)
Date: Fri 13 Dec 2002 - 13:38:37 EET

> Redhat 7.2 de kurulu olan qmail serverimiz var isletim sistemini freebsd
ye
> gecirmek istiyoruz. Bu islemi yaparken freebsd ye qmail i kurduktan sonra
rh
> de aktif olan kullanicilarin yeni serverda calismasi icin dikkat edilmesi
> gerekenler neler ?

Belki benim izledigim yontem fikir verebilir:

1. /var/qmail/control dizini altindaki tum dosyalari yeni serverdakiler ile
uyumlu ya da ayni hale getirdim

2. qmail ile birlikte vpopmail ve mysql authentication kullandigim icin
mysql altindaki vpopmail veritabanini export ederek diger server uzerine
aktardim. Bu aktarma isleminde vpopmail versiyonlarim farkli oldugu icin
vpomailin configure direktiflerinde password'leri veritabani icinde acik
olarak tutmasini saglayacak parametreyi =no olarak derledim. Yoksa herkesin
sifresini yeniden girmesi gerekecekti. Ayrica daemontools ile ilgili
ayarlarin da ayni olmasini sagladim.

3. DNS kayitlari ile oynayarak mail ile ilgili MX ve A adreslerini yeni
servera yonlendirdim.

4. Tahmini 1 gun sure ile her iki serverin paralel calismasina izin verdim.
Daha sonra eski server icerisinde Maildirs icerisindeki tum dosyalari rsync
ile yeni servera tasidim (mevcut dosyalarin uzerine yazmamaya ozen
gosterdim, kullanicilar onemli bir mail kaybetsin istemeyiz)

5. Eski serverdaki tum account ve maillerin yeni servera aktarildigina emin
olduktan sonra eski serverin queue'sini kontrol ettim, bos oldugunu
gordukten sonra qmail'i durdurdum.

6. 2-3 gun sureyle eski serveri qmail durdurulmus olarak beklettim (eger
yenisinden problem olursa en azindan eskisi calismaya devam edebilsin diye)

7. qmail'i eski sistemden kaldirdim. islem tamam...

Hazir sciptler ben de aradim, ama standart olmayan konfigurasyon
parametrelerim oldugu icin dogrusu bu isi otomatik olarak yapmasina cesaret
edemedim.

En mukemmel yontem degil ama en azindan fikir verebilir. Tabii ki bu sadece
vpopmail/mysql authentication kullanirsaniz gecerli...

Saygilar...