Re: [Linux-guvenlik] elektirik kesintilerini sms olarak almak istiyorum

From: İlker FIÇICILAR (ilkerf@isbank.net.tr)
Date: Sat 20 May 2006 - 23:23:50 GMT

 Merhaba,

 Bu konuya yakın bir konudaki bir yazıyı daha yeni hazırlamıştım. Gene
benzer bir konudaki bir yazı ile birlikte şu adreslerde bulabilirsiniz:

http://teknik.ekitap.gen.tr/index.php?sayfa=linux_ile_windowslari_uyutmak.html

http://teknik.ekitap.gen.tr/index.php?sayfa=elmekyonlen.html

 Kısaca, bu iş için 'upsilon' destekli bir KGK kullanıyorum, bildiğim kadarıyla Flash ve Tunçmatik'in
bazı modelleri bununla uyumlu. Başka başka markalar da vardır eminim.

 KGK durumunu upsilon kayıtlarını kullanarak hem wap, hem de web üzerinden izliyorum.
Sms uyarısını eskiden smssend ile (http://zekiller.skytech.org/smssend_en.php) kullanıyordum.
Ama şimdi Avea'nın 'tek-numara' servisini ya da Mynet'in ücretli eposta servisinin sms yönlendirme
hizmetini kullanabilirsiniz sanırım. Ya da smssend için Interaktif.net.tr veya benzeri yerlerin ücretli
sms gönderme servislerini smssend programına bir reçete yazarak kullanabilirsiniz. Ayrıca
biraz zorlama ile "gocr" kullanarak Telsim'in CepMail'i için karıştırılımış-rakam resmini çözmeniz de
mümkün olabilir.

 Voltaj durumunu nasıl yokladığımı yukarıda bahsettiğim ilk belgeden alıntı yaparak aşağıya ekliyorum:

"
Upsilon, akü durumunu /etc/upsilon/upsilon.q1 dosyasında tutuyor. Bizim bu veri satırından 1. ve 6. sayılara
gereksinimimiz olacak. Birincisi giriş voltajını verirken altıncısı da akü voltajını gösteriyor. Amacımız giriş sıfır
ise akü voltajı 24V gibi bir değere düştüğünde komutu çalıştırmak. Bendeki linux ana makinaya bağlı
KGK'nın aküsü doluyken 28.3V gösteriyor mesela.

  Hemen satırı kesip biçip işleyelim:

    #!/bin/bash
    #
    giris=`cat /etc/upsilon/upsilon.q1|cut -b2-|cut -f1 -d\ |cut -f1 -d\.`
    aku=`cat /etc/upsilon/upsilon.q1|cut -f6 -d\ |cut -f1 -d\.`
    if [ "$giris" = "000" ];then
    if [ "$aku" -le "24" ];then
    KOMUT BURAYA (Sms, eposta, vb.)
    fi
    fi
"
not: "cut -f1 -d\ " kısmındaki \'den sonraki boşluklara dikkat. Ayrıca sizin durumunuzda akünün
iyica boşalmaya başlamasını beklemeye gerek yok. Yukarıdakine benzer bir betiği crontab ile
beş dakikada bir çalıştırtmak yeterli olabilir.

 Son olarak, wap ile nasıl gözleyebileceğinize ilişkin bir php örneği:

<?
header("Content-Type: text/vnd.wap.wml");
?>
<wml>
<card id="index" title="KGK" newcontext="true">
<?php
$ds=fopen("/etc/upsilon/upsilon.q1","r");
$st=fgets($ds);
fclose($ds);
$deger=explode(" ",$st);
$gec=explode("(",$deger[0]);
$giris=$gec[1];
$bit=$deger[7];
$kesinti=$bit[0];
 burada diğer değerleri de okuyabilirsiniz.
.. ayrıca CPU sıcaklığı vb. gibileri de:
$kmt="/usr/bin/sensors|grep \"CPU Temp:\"|awk '{print $3}'";
$dos = popen ($kmt, "r");
$cpu = fgets($dos);
pclose($dos);

$bas="";
$bas.="Giris Voltaji: ".$giris." Volt<br/>";
$bas.="CPU Sicakligi: ".$cpu."<br/>";
$bas.="Hava Sicakligi: ".$hava."<br/>";
if ( $giris != $cikis ) $bas.="<p>Voltaj Regulatoru Devrede</p>";
echo $bas;
?>
</card>
</wml>

 Mektup daha fazla uzamasın diye değer okuma kısımlarını biraz kırptım.
Ama işin özü anlaşılmıştır sanırım.

İşinizi görmesi dileğiyle...

Hoşçakalın.

--