Re: [Linux-guvenlik] sunucu güvenliği

From: Zeki Çatav (zcatav@isnet.net.tr)
Date: Tue 18 Oct 2005 - 12:20:52 EEST

Sal, 2005-10-18 tarihinde 12:07 +0300 saatinde, Yaşar ŞENTÜRK yazdı:
> Merhaba;
>
> Asıl sorduğunuz soruya cevaben de bir işletim sisteminin açık kaynak
> kodlu olması bir güvenlik açığı değildir. Aksine sistem açık kaynak
> kodlu olduğu için kodlar çok daha fazla göz tarafından incelenir ve
> olabilecek açıklar daha çabuk görülür.
>
> Az önce EnderUNIX listelerinden birisine bir e-posta geldi ve içerisinde
> OpenBSD kurulu bir sunucunun 595 gündür açık olduğu yazıyordu. Söz
> konusu sunucunun ne amaçla kullanıldığını bilmiyorum ama bu süre az çok
> fikir verebiliyor.
>
> İyi çalışmalar.
Tekrar merhaba,
Aşağıdaki şartlarda şartnamede yer alan bazı istekler, sanırım
bunlarında bilinmesi değerlendirmelerinizde yardımcı olacaktır.
Bütün bunlar ile değerlendirdiğinizde böyle sınırlamalar neyi tarif
eder, böyle sunucu bulabilir miyiz?

----------------------kesildi---------------------------------
En az 64 bit sözcük uzunluğuna ve bu sözcük uzunluğundan en iyi faydayı
sağlayabilecek şekilde 64 bit sözcük uzunluğuna sahip bir işletim
sistemi ile teklif edilmesi gerekmektedir.

İşletim sistemi sunucu üreticisinin kendi ürünü olacaktır.

Güvenlik açısından, işletim sistemi açık kaynak kodlu olmamalıdır.

Teklif edilecek sistem RISC mimaride olmalı ve üzerinde en az 4 adet
fiziksel işlemci yuvası ve bu yuvalara takılı 4 adet fiziksel 64-bit
işlemci bulunmalıdır. İşlemciler ve bellekler aynı kasa içerisinde yer
alacak, aksi durumda istenen maksimum işlemci ve bellek kapasitesine
çıkabilmek için gerekli kasa(lar) beraberinde verilecektir.

Teklif edilecek sunucu üzerinde sistem üreticisinin onayladığı 64 bit
işletim sistemi kullanılacaktır.

Teklif edilecek sunucu üzerinde bulunacak işletim sistemi en az
1000(bin) adet kullanıcı lisansına sahip olmalıdır.
Sunucu üzerinde en az 4 adet USB bağlantı noktası bulunmalıdır.

Sistemle birlikte dahili veya harici 1 adet sistem tarafından
desteklenen en hızlı DVD-Rom sürücü teklif edilmelidir.

Sistem üzerinde en az 8GB ana bellek olması istenmektedir. Ana bellek
miktarının en az 32GB'a genişleyebilmesi istenmektedir.

İyi çalışmalar..

--
Zeki Çatav
http://kalpdamar.hekimi.com