Re: [Linux-guvenlik] sunucu güvenliği

From: Yaşar ŞENTÜRK (yasar@dijitaltek.com)
Date: Tue 18 Oct 2005 - 12:07:11 EEST

Merhaba;

Asıl sorduğunuz soruya cevaben de bir işletim sisteminin açık kaynak
kodlu olması bir güvenlik açığı değildir. Aksine sistem açık kaynak
kodlu olduğu için kodlar çok daha fazla göz tarafından incelenir ve
olabilecek açıklar daha çabuk görülür.

Az önce EnderUNIX listelerinden birisine bir e-posta geldi ve içerisinde
OpenBSD kurulu bir sunucunun 595 gündür açık olduğu yazıyordu. Söz
konusu sunucunun ne amaçla kullanıldığını bilmiyorum ama bu süre az çok
fikir verebiliyor.

İyi çalışmalar.

--
Yaşar ŞENTÜRK