[Linux-guvenlik] Internet'ten gelen tum dosyalarin guvenligi

From: Volkan Evrin (linux@karel.com.tr)
Date: Mon 28 Nov 2005 - 17:02:03 EET

Merhaba,

Ben de en kolay yolu secip listeye soru sormak istedim, ama bir yandan
da dokuman taramasi yapiyorum. Konu kendi adima acil oldugu icin liste
uyelerinin de fikrini almak istedim.

Benim yapmak istedigim yerel agdan internete baglanan her kullanicinin
internet'ten aldigi dosyalari antivirus korumasindan gecirmek. Boylece
iceriye dosya olarak zararli bilgi giremeyecek. E-mail ve ekleri icin
bunu ClamAV+MailScanner ile hallediyoruz, ama dogrudan internet'ten
indirilen dosyalar basa bela oluyor.

Bunun icin Squid-Proxy (transparent) aklima ilk gelen, ama gercekten
basarili uygulamasi var mi bilmiyorum? Tecrubesi olan, sistemi
kurmuslugu olanlardan ve/veya onerisi olanlardan yardim istiyorum...

Iyi calismalar

Volkan Evrin