[Linux-guvenlik] fwbuilder ile uzak makinede firewall.

From: Ekin Meroglu (ekin@fisek.com.tr)
Date: Wed 29 Jun 2005 - 16:19:10 EEST

Merhaba;

fwbuilder 2.0.7 ile uzaktaki bir linux-iptables makinesini yonetmeye calisiyorum. Yonetim makinemde kurallar ekleniyor, compile secenegi ile iptables icin compile edilip calistirilabilir bash script haline geliyor.. Buraya kadar bir sorun yok..

Daha sonra fwbuilder'in install fonksiyonunu çalıştırıyorum (burada fwbuilder'in built-in installerini kullaniyorum), ssh ile uzaktaki makineye baglanip scripti upload ediyor, fakat daha sonra

SSH session terminated, exit status: ERROR
ERROR: Terminating install sequence

hatasi ile islem kesiliyordu. Biraz arastirinca ssh 'a -t -t parametrelerini ekleyerek hata mesajinin biraz daha gec gelmesini sagladim ama yine de farkli asamalarda (verbose secenegi sectigim icin upload edilen scripti bana gosteriyor, o yuzden biraz daha ilerde oldugunu dusunuyorum - dosya upload islemini 'cat' ile yaptigindan ekrana dokuluyor dosya) ayni hata mesaji ile islem kesiliyor..

Merak edebilecekleriniz :

- Script'in upload edildiginden eminim, uzaktaki makineye konsoldan ssh ile baglanip fwbuilder'in upload ettigi scripti calistirdigimda iptables kurallari sorunsuz ekleniyor.

- SSH baglantisinda sorun yok, konsoldan password, passphrase gibi yontemleri ayri ayri denedim..

- script calistirilmaya hic baslamiyor, dolayisiyla scriptin varolan baglantiyi kesme ihtimali yok (loglar ve sonrasindaki iptables -L scriptin yapmasi gereken ilk islemleri bile yapmadigini soyluyor.)

- Yonetim makinesi olarak kullandigim makinenin (fwbuilderin calistigi makine) ic veya dis networkte olmasi durumu degistirmiyor.

- Sistemler slackware-current, OpenSSH_4.1p1 cekirdek 2.6.10-ck5, fwbuilder fwb_ipt v2.0.7-1..

fwbuilder veya alternatif bir sistem kullanan, cozum onerisi veya aklina birsey gelen ?

Ekin Meroğlu
ekin@fisek.com.tr

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693