Re: RE: RE: [Linux-guvenlik] Qmail de Allow ve Deny

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Sat 29 Jan 2005 - 18:00:40 EET

Orcun Ercora wrote:

> Spam olayını engellemek ıçin rcpthosts guzel bir imkan ama yeterli
> degil . Ben bugun yaklasık 45000 tane kadar temızledım mesela :((((
>
> İyi Çalışmalar

benim qmail serverim yogun olmasa da spamlarin azalmasinda buyuk bir
katkisi olan rblsmtpd ile smtp baglantisi sirasinda spamcilari
blokladim. gunde 4-5 bin spami silmek yerine spamcilarin adreslerini
veritabaninda tutan sorbs veya benzeri servislerden faydanalabilirsiniz.
bu sayede bu tur maillerin cogundan kurtulursunuz.
benim smtpd-run dosyasina ekledigim satir asagida (rblsmtpd ile baslayan
satirlar):

exec /usr/local/bin/softlimit -m 50000000 \
/usr/local/bin/tcpserver -v -R -l "$LOCAL" -x /etc/tcp.smtp.cdb -c
"$MAXSMTPD" \-u "$QMAILDUID" -g "$NOFILESGID" 0 smtp \

rblsmtpd \
-r bl.spamcop.net \
-r misc.dnsbl.sorbs.net \
-r spam.dnsbl.sorbs.net \
-r smtp.dnsbl.sorbs.net \
-r zombie.dnsbl.sorbs.net \

/var/qmail/bin/qmail-smtpd mail.domain.com \
/home/vpopmail/bin/vchkpw /usr/bin/true 2>&1

isterseniz dynamik blokta olan clientlarin (hepsi degil, mesela ttnetin
ADSL iplerinin buyuk bir kismi bu grupda) da sizin mail serverdan mail
atmasini engelleyebilirsiniz (-r dul.dnsbl.sorbs.net \). ayrintilar icin
www.sorbs.net i ziyaret edebilirsiniz.

yalniz bu rcpthosts yanilmiyorsam sadece qmailin mailleri kabul edecegi
domainler icin gecerli. yani dosyaya gereksiz domain adlari girilmedigi
surece spamlara karsi bir etkisi olmayacagi kanisindayim. su URL de ise
bu spamlar konusuyla ilgili bir yazi var.
http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?s=&threadid=188474&perpage=15&pagenumber=1
bir goz atmaktan zara gelmez.

iyi calismalar.