RE: RE: [Linux-guvenlik] Qmail de Allow ve Deny

From: Orcun Ercora (flamenco55@hotmail.com)
Date: Sat 29 Jan 2005 - 15:54:24 EET

Merhaba;

Öncelikle Burçin`in söylediğine katılıyorum ve Rcpthosts`un işini halledebiliceğiniz düşünüyorum. Ancak bana kalırsa ssh üzerinden yani /var/qmail/control dizini içerisinden işlemleri yapmak yerine "WEBMIN" kullanarak bu sorunu çok daha rahat çözebileceğini düşünüyorum webmin eger sisteminde yuklu değilse http://www.webmin.com adresinden tar.gz yada rpm olarak download edip kurabilirsin. Kurulum sonrasında http://ipadresin:10000 şeklinde browser yoluyla webmine baglanıp root şifrenle login olabilirsin login işlemini gerçekleştirdikten sonra yukarıdaki menulerden SUNUCULAR(SERVERS) linkine tıklayıp ordanda Qmaile tıklayarak qmail configrasyonuna bakabilirsin. orda karsına reddedilecek olan adresler ve kabul edilecek olan adresler hakkında linkler cıkacak yanı recpthosts olayı. Orda yapıcagın düzenlemelerle bir nebzede olsa spam mailin onune gecebilirsin. Ama peşin soylıyeyım cok buyuk bır onlem oldugu soylenemez. Ozellıklede hostu tek bir şirket yada site için kullanmıyorsan burada yapıcagın herhangi bir dikkatsizlikten dolayı kullanıcıların yada musterilerin mail almasını yada gondermesını engellıyebılırsın. Buna dikkat emen gerekir. Spam olayını engellemek ıçin rcpthosts guzel bir imkan ama yeterli degil . Ben bugun yaklasık 45000 tane kadar temızledım mesela :((((

İyi Çalışmalar

Orçun ERÇORA

    Plusweb
Sistem Yöneticisi
>From: "Ahmet Baba" <ahmet@babanet.net>
>To: <linux-guvenlik@liste.linux.org.tr>
>Subject: RE: RE: [Linux-guvenlik] Qmail de Allow ve Deny
>Date: Sat, 29 Jan 2005 14:40:24 +0200
>
>Çok teşekkür ederim burcin
>

>   _____

Don't just search. Find. MSN Search Check out the new MSN Search!