Re: [Linux-guvenlik] Rakamsal Olarak User Ekleme

From: serdar@uludag.org.tr
Date: Fri 19 Aug 2005 - 15:07:32 EEST

Selamlar..

Bu şekilde nihai sorunu söylerseniz, çözüm bulmak daha kolay olur elbet.
Bir sürü yol, yöntem var bu iş için.

İlerde home dizinidir, bu dosyaya şunlar erişebilsin, bunlar
değiştiremesin vs. istekleri olacaktır. Bunları düşünerek sisteme
öncelikle kullanıcı ekleyebilirsiniz. Yada sistemin doğrudan samba
kullanıcılarını kullanmasını sağlayabilirsiniz. Veya samba'ya smb uid'leri
map etmesini söyleyebilirsiniz.

Sanırım sizin için en kolay olacak çözüm, "idmap uid" seçeneği olacaktır.
Ama bu kullanıcların bir şekilde var olması gerektiğini unutmamak lazım.
idmap kullanarak NT SID'leri UNIX UID'lere çevirebilirsiniz. Fakat, Win
tarafında kullanıcı logon olurken bir şekilde bu kullanıcı var, şifresi de
bu vs. gibi bilginin mevcut olması lazım. Bu durumda sorunun net çözümü
için, bu kullanıcılar nasıl doğrulanıyor, bir PDC/AD vs. var mı bilmek
lazım..

Saygı ve sevgiler..