RE: [Linux-guvenlik] Rakamsal Olarak User Ekleme

From: serdar@uludag.org.tr
Date: Fri 19 Aug 2005 - 13:28:47 EEST

Selamlar..

Bir şekilde eklersiniz. Ama standart uygulamalar isim->uid çözümlemesi
için nameservices'i kullanır. Bilinen nameservices uzantıları ise, rakama
benzeyen "name" bulursa, bunun rakamsal karşılığını uid/gid/address vs.
olarak döndürürler.

Bu durumda

chown 15775 *

Derseniz, UID'i 15775 olan kullanıcıyı kastetmiş olursunuz. Hatta ve
hatta, sistemde UID'i 15775 olan bir kullanıcı tarif edilmiş olması bile
gerekmez.

Sonuçta, mesela "/etc/passwd" dosyası içine, LDAP üzerine vs. elle bu tür
numeric username girebilirsiniz. Fakat daha sonra bu başlı başına bir
sorun olacak, bir ton uygulama bu kullanıcı için çalışmayacaktır.

Saygı ve sevgiler..