Re: [Linux-guvenlik] r0nin

From: The RED (jdred@gmx.net)
Date: Tue 19 Apr 2005 - 03:58:35 EEST

öncelikle sisteme root olarak girildiğine dair bir veri yok. kullanılan programı araştırdım. nobody olarak shell erişimi sağlıyor. bulgular da zaten bu yönde. ayrıca bu programı çalıştıranın bir türk (loglardan öyle görünüyor) olduğunu da dikkate alınca eğer root erişimine sahip olsaydı bence mutlaka dayanamaz ve bir şeyler yapardı. sistemi temizledim ve bu olayın tekrarlanmaması için gerekli önlemleri aldım. elemanın denediği aynı yöntemi kendim denedim, önlemleri almadan önce bu yöntem çalışıyorken, önlemlerden sonra işe yaramaz oldu. elbette her ne kadar bazı araçlarla binary'lerde de taramalar yapmış olsam da tüm binarylerden emin olmama imkan yok. ama şu an root erişimine sahip olduklarına dair hiçbir bulgu yokken onlarca web sitesini tüm ayarlarıyla, e-mailleriyle, veritabanlarıyla vs. yedekleyip sisteme format atıp yeniden kurmak şu ankinden daha büyük bir problem ve risk.. bu konuya cevap verenlerden sayın huzeyfe de benzer bir problemle karşılaştığını belirtmiş ve bendeki durum da onun mailinde bahsettiği şeye uyuyor..
fikirlerini ve yardımlarını esirgemeyen herkese teşekkürler..