Re: [Linux-guvenlik] Re: [Linux-sunucu] r0nin

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Mon 18 Apr 2005 - 23:25:58 EEST

sisteminizdeki tum binary'lerden emin misiniz?
Birisi sisteminize girdi ve root olarak heryerde dolasti.
 Bugun olmasa bile biraktigi bir backdoor vasitasiyla yarin sizi komple ici
bos bir sunucuyla basbasa birakirsa ne yapacaksiniz?
 Ayrica 2.4.22 kernel sanirim biraz eski.. 2.4.30 var su anda.
Changelog'lara ve securityfocus-bugtraq arşivlerine bakarsanız hatanızı
görürsünüz.
 safe_mode kapali bile olsa kernel açığınız olmasaydı rootkiti kuramazdı
bilgisayarınıza. safe_mode açık bile olsa güvende değilsiniz. script açığı
ile değil ama ftp hakkı olan birisi kendi eliyle sizi yine çökertebilir.
 eger farkında olmadan hosting aldigimiz firmalardan birisiyseniz tanrı bizi
korusun...
 Saygilar.