Re: RE: RE: Windos'a yine virüs bulaşmış (Eskikonu : RE: [Linux-guvenlik]redhat9'a virus bulasmis.)

From: mesut guler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Mon 25 Oct 2004 - 15:38:47 EEST

Serbülent Ünsal wrote:

>Merhaba,
>
>Bilindiği gibi fedora yeni sürüm
>çıktıktan sonra eski sürüme güncelleme
>desteği vermiyor. Peki örneğin core 1 den
>core 2 ye güncellediğimde bütün sistemimdeki
>ayarlar (httpd sendmail sftp chroot webmin) gibi
>uygulamaların konfigürasyonu aynen kalıyor
>mu yoksa problem çıkma riski var mı ?

merhaba,

redhat artik kendi adini sadece enterprise surumlerde kullaniyor. bu
surumleri de stabil olarak ve 6 yil guncelleme garantisi vererek
sunuyor. tabii belli bir ucret istiyor. fedora ise su haliyle redhat
surumlerinin (enterprise olanlar) alt yapisini hazirliyor ve kesinlikle
stabil degil. redhat ile devam etmeyi dusunuyorsaniz benim sahsi
gorusum, server icin fedora secilmemesi. onun yerine ya ucretli olan
RHEL yada RHEL ile ayni* olan centos (www.centos.org) gibi bir dagitim
tercih edilmesi yonunde.

bir diger olasilik ise fedora yerine debian yada slackware gibi daha
saglam bir dagitim tercih edilebilir. yada linux yerine FreeBSD gibi bir
baska *nix cozumu de dusunulebilir.

fedora 1 den 2 ye guncellemede kendiniz kurmus oldugunuz programlarin
(webmin vs. gibi) calisma garantisi diye bir sey soz konusu degil.
varolan paketler guncellenecektir. buyuk ihitimalle de guncellenen
paketler sorun cikmadan calisacaktir. ancak hic bir seyin garantisi yok.

kolay gelsin.

--
Mesut Guler
Egemen Yazilim