Re: Windos'a yine virüs bulaşmış (Eskikonu : RE: [Linux-guvenlik]redhat9'a virus bulasmis.)

From: Emre Erim (emreerim@ttnet.net.tr)
Date: Mon 25 Oct 2004 - 14:50:05 EEST

Merhaba

> ps ile aktif islemlere baktigimda pek de farkli bir sey goremedim. Top ile
> sistem durumuna baktigimda ise islemcinin %99'unu mesgul eden "exe" isimli
> bir islem bulunuyordu. Durdurmam birseyi degistirmedi ama ne ise yarar
> diye
> de merak ettim, sormak istedim

1- Bu process Front Page service extensions processi . Front Page service
extensionsun calismasi icin kullaniliyor. Frontpage hizmeti vermeyecekseniz
durdurabilir tamamen kaldirabilirsiniz.
Eger bu uygulama %100 cpu kullaniyor ve hata veriyorsa bu apachenizi yeniden
derlediginiz ancak bu modulu unuttugunuz anlamina geliyor. Front page
extensinlarinizi yeniden guncellemelisiniz.

> Ayrica apache'yi stop ettigim halde her dakika calistiran bisey de var.
> Bilmiyorum apache'nin bole kendi kendini aktive etme gibi bi ozelligi var
> mi
> ama ben boyle birsey ayarlamadim ve cron'larda da goremiyorum. Kontrol
> etmem
> gereken baska bir yer var mi.

2- Merak ediyorum serverinizda direct admin veya cpanel gibi bir kontrol
panel softwarei calisyor olabilirmi ?
Eger calisiyorsa bu kontrol panellerinde bu cok dogal birsey. Otomatik
olarak server software kontrol edilir ve program yeniden baslatilir.

3- www.chkrootkit.org veya daha iyisi

http://www.rootkit.nl/ bence bir kontrol ediniz...

Emre Erim