[linux-guvenlik] Re: tum linux camiasina selam

From: Gurkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Sat 01 May 2004 - 10:17:46 EEST

On Fri, 2004-04-30 at 21:55, Cuneyt S.GUNGOR wrote:
> peki sizlerden neler öğrenmek istiyorum?
>
> 1.) ciddi anlamda bir destek ve sistem kurulumunu nereye yaptırabilirim?
Biz yapabiliriz (Hazar Ajans ve Bilgisayar Sistemleri) veya FrontSite da
yapabilir (Enver Altin veya Murat Koc ile de gorusebilirsiniz) veya hala
devam ediyor mu ciddi bir fikrim yok ama Gelecek'ten yardim
alabilirsiniz.
> 2.) almam gereken eğitimler neler? nerden alabiliriz?
Linux konusundaki butun hedeflerinize yonelik ayri ayri egitimler
mevcut. Isteginize gore bunlardan birinden yararlanabilirsiniz. Biz
kurumsal olarak henuz egitim vermedigimiz icin size ozellikle bu konuda
FrontSite'i onerecegim. Egitimleri oldukca basarilidir.
> 3.) şirket çalışanlarına linux u daha iyi tanıtmak için linux kullanan örnek
> şirketleri nasıl öğrenirim?
Site referansi gosterebilirsiniz... www.google.com.tr adresinden koklu
bir arama yapmanizi oneririm... Veya bizim portfoyumuzden de kismen
yararlanabilirsiniz...
> 4.)eta ve dos tabanlı personel takip sistemim var bunlar linux ta çalışrımı
> nasıl? sorunlar yaşıyormusunuz?
Calisir. Sorunlar az da olsa yasaniyor elbette ama cozulmeyecek seyler
degil. Ornegin printer ciktisi alma konusunu ayarlamak biraz yorucu
olabilir.
> 5.) linux ile ilgili server ve işletim sitemi olarak ne önerirsiniz?
Debian.
> 6.) visual basicte yazdığım sql server da çalışan özel bir mrp yazılımı
> kullanıyorum bu linux a nasıl uyarlayacağım?
Wine ile veya daha saglikli olmasi icin Wine'in iyi configure edilmis
hali sayabilecegimiz CrossOver gibi uygulamalardan yararlanabilirsiniz.
Once bu konuda denemeler yapmaniz gerekiyor.
> şimdiden ilgilenen herkese teşekkür ederim.
Yardimci olabildiysek ve boyle bir soruya karsilik birilerinin gozune
batmadiysak ne ala...

--
Hazar Agency & Computer Systems
(GNU/Linux Solutions)

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part