[linux-guvenlik] Re: gnupg guvensiz bellek

---------

From: a.kadir altan (e108193@metu.edu.tr)
Date: Sat 14 Feb 2004 - 20:56:26 EST

    merhaba,
    sayet SSS'da nereye bakmaniz gerektigini bulamadiysaniz probleminizden anladigim
    kadariyla cozum burada:
    http://www.gnupg.org/documentation/faqs.html#q6.1
    bu belki yardimci olacaktir

    sayet yerini zaten bulmussaniz ingilizce oldugu icin sorun yasiyorsaniz haber verin,
    sorunu daha detayli Turkce izah etmeye calisirim elimden geldigince. simdi cok uzun
    yazamayacagim...

    gnupg kullanmadim uzun sureli ama sorunu ongorebildigim kadariyla kisaca:
    gnupg(ve PGP) sizin ozel anahtarinizi (private key) korumaya almis durumdadir. onu
    "kullanima acik haldeyken" kontrolunun disinda bir yere kaydetmek istemez(elinden
    geldigince). bu sebeple isletim sisteminin de hafizadan alip bir tasinabilir bellege
    (HDD?) kaydetmesini engellemeye calisir. siz de okumussunuzdur, hafizada kayitli
    oldugu yeri kilitlemek ister diyor sayfada. (ben bu islem icin windowstaki komutun tam
    calismadigini okumustum biryerlerde.konudan anlayan birileri aciklayabilecektir.
    sanirim linux bu konuda daha basarili.). bunun icin programin kurulum sirasinda root
    haklariyla kurulmus olmasi gerektigini soyluyor.

    bende soru isareti doguran kisim su: bu sadece bir uyari, ve diger uyarida(sizin
    yazinizdan) birsey kaydedilmedi diyor... uyari yapiyor, ardindan bir islemi de
    gerceklestiremedim diyor. o zaman bu talebin islenmesi sirasinda bir hata olustu
    tanimina girmez mi? neyse, gereksiz bir takinti benimkisi...

    o sayfaya ek olarak soyleyebilecegim: "kullanima acik hal" derken ne kastettim? peki
    benim bilgisayarimda zaten ozel anaharim kayitli degil mi derseniz; o da dusunulmus,
    sizin ozel anahtariniz saklanmak uzere kayit edildiginde sizin parolaniz (passphrase?)
    ile sifrelenip saklanmaktadir. o anahtarin size ait olmasi, kullanmak istediginizde
    yetkilendirilmeniz bu sayede saglaniyor. aksi halde bilgisayara oturan birisi
    kullanabilirdi di mi?...

    simdi saat gec oldu yatmam lazim.
    konu hakkinda detay isterseniz soyleyin, yardimci olmaya calisirim.

    umarim sorunu dogru anlamisimdir.
    iyi calismalar,
    kdr