[linux-guvenlik] Re: snort

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 11 Sep 2002 - 12:05:02 EEST

Selamlar..

Iste bir baska kavrma kargasasi. Bu tur bir duzenek firewall olmaz. Bunun adi aslinda proxy serverdir. Daha genel bazda ise NIDS tanimina daha yakin bir tanimdir. Firewall'in literaturde oturmus bir tarifi var artik. Sizin basitce, IPTABLES'e string patch cakip, gelenleri loglayarak bunu bir IDS gibi kullanmaniz bunu firewall kapsamindan cikarir.

Gelecegin bu sekilde NIDS tabanina yakin aktif filtreler ile sekillenecegi muhakkak. Burak'in da soyledigi gibi, o zaman bir NIDS ayni zamanda Firewall gorevini de yapacagi icin, konvansiyonel firewall'lara ihtiyac kalmayabilecek. Paketin layer 5/6 ve ustu informasyonlarini dahi izleyebilen sistemin Layer 1 fonkisyonlarini yerine getirmesi kolaylik degil aslinda bir mecburiyet.

Saygi ve sevgiler..

11 Sep 2002 10:00 EEST tarihinde yazmışsınız: