[linux-guvenlik] Re: snort

From: Deniz CEVIK (deniz@intellect.com.tr)
Date: Wed 11 Sep 2002 - 10:02:06 EEST

        Sevgili Burak,

Bende senin dediklerine aynen katiliyorum. Hatta bu konuda gelismelerde var.
http://www.checkpoint.com/products/protect/smartdefense.html Adresinde
checkpoint'in yeni ürününü görebilirsiniz. Ilerki versiyonlarda bu ürünün
dahada gelisecegini düsünüyorum. Bir güvenlik devinin bu yönde hareket
etmesi trendlerin bizim günlerdeir bahsettigimiz konuya yöneldigini
gösterir. Burda zaten hiç bir sekilde NIDS ve Firewall kiyaslanmiyor.
Firewall artik NIDS gibi ataklari anliyabiliyor. Bu aslinda su demek, klasik
firewall'da 80. portu açtiginiz zaman dest. Portu 80 olan her türlü paket
size gelebilir demek. Ancak gelismis firewall'lar hedefi 80. port olan
paketlere izin vermeden paketin içinde zararli bir kod olup olmadiginida
inceleyecek.