[linux-guvenlik] Re: snort

From: Deniz CEVIK (deniz@intellect.com.tr)
Date: Mon 09 Sep 2002 - 11:09:14 EEST

Burak Hocam,

Kusura bakmak nedemek senin bilginde bir insanin bizim yazdiklarimiz üzerine
bile konusmasi benim için büyük mutluluk.

Burada benim asil kasdettigim NIDS sistemleri. Gerçi Host based IDS
konusunda da çok iç açici düsünmüyorum. Milyonlarca dolarlik database vs
serverlarin üzerine 1-2 bin dolarlik bir agent yüklemek beni her zaman
korkutuyor.

Firewall'lari sadece paket filitrelemesi yapan yazilimlar olarak düsünürüsek
dediginde haklisin. Gerçi daha fazlasini düsünürsekte dediginde haklisin.
Gelcegin firewall'u en azindan network bazinda güvenlik ihtiyaçlarimizin
büyük bir bölümünü tek basina karsilamali. NIDS yazilimlari atak tespitinde
degisik mekanizmalar kullaniyorlar, ve pek çogu paketleri ortami sniff
ederek yakaliyor. Bunun pek çok dez avantaji olabiliyor. Yakaladigi paket
çoktan hedefine ulasmis olabiliyor veya degisik problemlerden dolayi paketi
kaçirabiliyor. Buda bize NIDS lerden yeteri kadar verim alamamiza yol
açiyor. Eger gateway seklinde bir yapi kullanirsak yani ID islemini paketin
üzerinden geçtigi gateway'de yaparsak veya paketi NIDS üzerinden geçmeye
zorlarsak süpheli aktiviteyi yakalamakta daha basarili olacagimiza
inaniyorum. Networkümde iki adet gateway kullanmak benim single point of
failure noktalarini artiracagi için NIDS in firewall üzerinde olmasi daha
yararli olacaktir diye düsünüyorum. Zaten firewall'lar gelen paket, açip
belirli bölgelerine bakiyor data kisminada bakmasi çok fazla yük
getirmeycektir.

Aslinda bu düsüncemi destekleyen ürünler önümüzdeki aylarda release olacak.
Çok mu yanlis düsünüyorum acaba?

Saygilar