[linux-guvenlik] Re: reverse dns-spam mail kontrolu

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Wed 23 Oct 2002 - 11:06:32 EEST

Burak DAYIOGLU yazmış:

> Merhaba,
> Bir kac yil once Turk Anti-Spam Organizasyonu'nu (TASO)
> (http://www.antispam.org.tr) kurdugumuzda aklimizdan gecenlerden birisi
> de Real-time Blocking (RBL) duzenegini Turkiye'de ve Turkce spam icin
> kurup isletmekti... Cagri Yucel (Koc Universitesi) bu konuda epeyce de
> calismis, bare-bones bir duzenegi de kurmustu...
>
> Dogrusu Internet'ten izledigim gidisat beni hayal kirikligina ugratiyor.
> Razor veritabanindan faydalanmanin bir sure sonra parali hale gelecek
> olmasi, RBL'in abonelik modeline donmesi ve ozgur bir diger alternatifin
> [...]

http://Pyzor.sourceforge.net özgür bir alternatif gibi. Kendi
sunucunuzu çalıştırmak mümkün -- dolayısıyla TR hudutları içerisinde bir
pyzor sunucusu çalıştırılabilir. Henüz bunu kullanmaya başlamadım ama
geçmek planım var. Spamassassin bunu destekliyor artık.

Pyzor için spam'i inceleyecek adama ihtiyaç yok, fakat elbette ki
birilerinin makinanın işler durumda olduğunu gözetmesi gerekli.
Makinanın da -- ve bu sebeple örneğin benim LAN'imden gönüllü olarak
işletilemiyor -- düzgün bir bant genişliğine sahip olması gerekli.

Günün sonunda bant genişliği paraya tekabül ediyor, bu sebeple de bir
sürü hizmet paralılaşıyor. Yani kullandığımız bir sürü bedava servis
aslında para gerektiriyor. Fakat bulunduğu yer itibari ile yüksek
kapasiteye sahip olan kurumların gönüllü olarak yüklendikleri masraf
sayesinde işlemeye devam edebiliyor.

Ben bir gün TTNET'in uyanacağı ve bir sürü FTP, NTP, rsync, vs.
bağlantısının salt TR sınırları içerisinde muadil hizmetler olmadığından
dolayı yurt dışı bantlarını işgal ettiğini farkedip bu hizmetleri
vermeye başlayacağını ümit ediyorum. (Aynı gün Cehennem'de buz pateni
yapılabilecek..) Büyük servis sağlayıcılardan başka kimsenin çıkarına
veya umurlarında değil trafiği mümkün olduğunca TR sınırları dahilinde
tutmak.

Esen kalın,
Deniz