[linux-guvenlik] Re: reverse dns-spam mail kontrolu

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Wed 23 Oct 2002 - 10:19:45 EEST

On Wed, 2002-10-23 at 10:13, Deniz CEVIK wrote:
>=20
> Asl=FDnda yurtd=FD=FE=FDnda oldu=F0u gibi, t=FCrk=E7e bir ortak karalist=
e olu=FEturabilir
> ve bunu bir organizasyon web sitesinde katagoriler halinde yay=FDnlayabil=
iriz.
> =DDsteyen insanlar bu karalisteyi kullanabilir. Ben her g=FCn 10'larca sp=
am
> keywordleri eklemekten b=FDkt=FDm.

Merhaba,
Bir kac yil once Turk Anti-Spam Organizasyonu'nu (TASO)
(http://www.antispam.org.tr) kurdugumuzda aklimizdan gecenlerden birisi
de Real-time Blocking (RBL) duzenegini Turkiye'de ve Turkce spam icin
kurup isletmekti... Cagri Yucel (Koc Universitesi) bu konuda epeyce de
calismis, bare-bones bir duzenegi de kurmustu...

Dogrusu Internet'ten izledigim gidisat beni hayal kirikligina ugratiyor.
Razor veritabanindan faydalanmanin bir sure sonra parali hale gelecek
olmasi, RBL'in abonelik modeline donmesi ve ozgur bir diger alternatifin
kalmamasi beni urkutuyor.. Turkiye'de boyle bir duzenegi isletebilmek
icin fon lazim, en azindan bir kurumun bir adam vermesi lazim ki duzenli
olarak rapor edilen spam'i incelesin ve veritabanina eklesin.

Benim aklimdan RBL gibi degil ama Razor'un yaptigi gibi mesaj ozetleri
olusturma ve ozetleri denetleyecek bir mail-server eklentisi ile bu isi
yapmak geciyor... Operasyonu uzun soluklu nasil yurutecegimize iliskin
bir cozum uretebilirsek operasyon oncesi hazirliklari gonullu calismalar
ile yurutebiliriz...

selamlar, sevgiler.
--=20
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379 Fax: +90 312 2103333
http://www.dayioglu.net ICQ UIN: 72276975