[linux-guvenlik] Re: fw platform ve prg secimi

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Mon 14 Oct 2002 - 16:13:49 EEST

Merhaba,
Kuracaginiz firewall (aslinda) pek az ise yarayacaktir. Web trafigini
acip diger tum trafigi engellemenin otesinde bir faydasi olacagini
dusunmuyorum...

Bu bicimde durum korumali paket filtreleme (ing. stateful packet
filtering) yapacaksaniz hangisini sectiginizin pek az farki olacaktir.

Temel ihtiyacinizi her uc yazilim da ayni duzeyde ve bicimde
karsilayacaktir; ben hangisi ile rahat ediyorsam onu kullanmayi tercih
ederdim.

Checkpoint ya da baska bir guvenlik duvarini http application level
gateway'ini kullanacaksaniz degerlendirebilirsiniz. Ben http icin bir
app. level gateway'in yalnizca cok marjinal katkisi olacagini
dusunuyorum; tercih etmezdim.

Bence hangi open-source yazilim ile rahat ediyorsaniz onu kullanin ve
guvenliginizi saglamak icin yapabileceginiz diger calismalara zaman
ayirmis olun...

sevgiler, selamlar.

--
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379      Fax: +90 312 2103333