[linux-guvenlik] SNAT Problemı

From: mustafa denizhan (m_denizhan@yahoo.com)
Date: Wed 08 May 2002 - 18:14:02 EEST

Merhaba;

Basimdaki bir problemi sizlerle paylasmak istedim
belki boyle bir problemle daha once karsilasmis bri
varsa bana yardimci olabilir.
Var olan firewall umu degistirip redhat firewall
kurmak istedigimde test asamasinda birkac problemle
karsilastim. Problem su internet cikisim 2 router
uzeriden olmakta yani 2 ayri subnet kullaniyorum
firewall umun uzerine 3 ethernet karti taktim bir
tanesi yerel ag bir tanesi ilk router ima karsilik
gelen ip araligi ve digeride diger routerima Uygun
olan ip araligi tanimlanmis durumda Server uzerinde
gerekli SNAT ayarlarini yaptigim fakat herhangi bir
client internete cikmak isttedigi zaman kullandigi
cikis ip si gelisiguzel degisiyor yani bazen bir real
ip adresini kullaniyor bazen baska birini(ayrı
subnetlerde) veya ben gelisiguzel oldugunu dusunuyorum
tam uzman olmadigim icin bu konuda sizlere danismak
istedim hatayi nerede yapiyoorum veya aranizdan
herhangi biri birden fazla router a gore configure
ettimi firewall u ve bana bu konfigurasyon bilgilerini
yollayabilirmi. Bircok dokumana baktim ama genelde
hepsi tek bir router a gore yapildigi icin bana
yardimci olmadi.
Simdiden tesekkurler