[linux-guvenlik] Re: Bir Soru

From: burak dayioglu (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Fri 07 Jun 2002 - 10:20:19 EEST

On Thu, 6 Jun 2002, Murat Demirten wrote:
> Levent bey hakli bu konuda. Ancak bu durumun bir istisnasi top-level
> dns sunucularin zone transferine izin vermesi halidir. .tr alan adi
> icin bile yakin gecmiste zone transferi yapabiliyordunuz :)
> simdi bir baktim, mesela senegal icin bunu yapabilirsiniz

Merhaba,
".tr" duzeyinde yapilabilecek bir zone-transfer'in ciddi bir guvenlik
problemi oldugunu (ben kisisel olarak) dusunmuyorum. Turkiye'deki tum alan
adlarinin bir listesinin alinabilir olmasi, daha once, bir feature olarak
sunuluyordu. Guvenlik ile ilintili olmayan bir gerekce ile iptal
edildigini animsiyorum.

Dogrusu, TLD duzeyinde zone-transfer'in potansiyel guvenlik problemleri
konusunda fikir beyan edebilecek birileri cikarsa cok mutlu olurum.

Murat Hocam, sizin fikirlerinizi duymak isterim.

selamlar, iyi calismalar,
-bd