[linux-guvenlik] Re: LINUX-W2K DNS

From: Reni Parker (reni@glowingeyes.net)
Date: Wed 30 Jan 2002 - 15:14:40 EET

Selam Murat,

MA> Arkadaslar benim soyle bir sorum olacak.

MA> Benim networkumde 2 tane Suse-linux makinem ve 1 tane
MA> W2K var. bunlarin 3`de de DNS kurulu. linuxlardan 1
MA> tanesi primary digeri secondary dns.
MA> -Yapmak istedigim ise W2K de DNS kurulacak (fakat
MA> primary mi? yada secondary mi? kurmaliyim hangisi daha
MA> uygun olur bilmiyorum) ve diger Linux ile birlikte
MA> otomatik olarak dns bilgileri replication olacak (yani
MA> W2K yada Linux Dns lerine her hangi bir kayit girilip
MA> yada silinirse otomatik kayitlar update yapilacak.)
MA> Bunu linux ve W2K arasinda yapabilmem mumkun mudur? Nasil?

mailiniz virus icermektedir....

lutfen dikkatli olurmusunuz..

tesekkurler

This is a forwarded message
From: guvenlik@liste.tr.net <guvenlik@liste.tr.net>
To: guvenlik@liste.tr.net
Date: Tuesday, January 29, 2002, 8:58:04 AM
Subject: [ll] [guvenlik] W32/Myparty-mm Solucan'ı Yayılıyor

===8<==============Original message text===============

Bugün yeni ve ilginç bir solucanın duyurusu yapıldı. W32/Myparty-mm adı
verilen bu solucanın ilginç yanı tipik bir Social Engineering saldırısı
olması. E-mail'in ekinde URL gibi formatlandırılmış ve sonu .com olan
bir dosya var. Dosyanın adı www.myparty.yahoo.com olduğundan alıcı bu
dosyanın bir URL linki olduğunu düşünüyor. Fakat dosya gerçekte bir
..com dosyası, yani işletilebiliyor. Kullanıcı üzerine çift tıklayınca da

solucan harekete geçiyor.e-mail'in içeriği ve başlığı da şöyle:

Subject: new photos from my party!
Body:
Hello!

My party... It was absolutely amazing!
I have attached my web page with new photos!
If you can please make color prints of my photos. Thanks!

Solucan Outlook Adres defterindeki ve Outlook Express dizinlerinde
bulduğu her adrese kendini gönderiyor, ve kendi yazarına da virüsün
yayılımını kontrol edebilmesi için bir mesaj atıyor. Buna ek olarak web
browser'ınızı http://www.disney.com adresine yönlendirebiliyor.
Solucan Outlook Security Update veya Outlook 2002 kullananları
etkilemiyor çünkü bu yazılımlar solucanın aktif hale geçmesini
engelliyorlar.

Güvenli günler...

GÜVENLİK listesi mesaj içeriği TR.NET ve BİZNET işbirliği ile hazırlanmaktadır.
TR.NET BIZNET
www.tr.net www.biznet.com.tr
teknik@tr.net info@biznet.com.tr
Liste Üyelik İşlemleri İçin http://liste.tr.net adresini kullanınız.