[linux-guvenlik] Re: LINUX-W2K DNS

From: Alper Oguz (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Mon 28 Jan 2002 - 14:59:22 EET

Merhaba, aslinda mesajiniz dogrudan guvenlik listesiyle ilgili
degil.

28.01.2002, 14:50, Murat AKTAS wrote:
MA> Benim networkumde 2 tane Suse-linux makinem ve 1 tane
MA> W2K var. bunlarin 3`de de DNS kurulu. linuxlardan 1
MA> tanesi primary digeri secondary dns.
MA> -Yapmak istedigim ise W2K de DNS kurulacak (fakat
MA> primary mi? yada secondary mi? kurmaliyim hangisi daha
MA> uygun olur bilmiyorum) ve diger Linux ile birlikte

Windows'ta DNS'i hic tavsiye etmem. NT reliable yönü düsük bir
sistemdir. Zaten bir linux makinadaki dns'te alanlarinizi önceden
tanimlamissiniz w2000'e ayni alanlari secondary olarak tanitmaniz
yeterli. Zaten 2. bir primary yapamazsiniz o zaman kendinde kayitli
cevaplari verir, sizin linux'ta yaptiginiz degisiklikleri görmez.

Bu arada primary dns'te bir degisiklik yapatiginizda alan dosyasinin
SOA'daki seri nosunu guncellemeyi unutmayin.

iyi gunler

--
 Alper Oguz    alperliste@showtv.com.tr

... BlueWave, bolunerek chogalan, tek hucreli bir ku$tur...