[linux-guvenlik] Re: IDS ve taps

From: Deniz CEVIK (deniz@intellect.com.tr)
Date: Wed 18 Dec 2002 - 09:59:44 EET

        Ticari pek çok IDS giga networku dinleyebilecek ürünleri bulunuyor. Bunun
için özel bir platform, driver veya toplayer gibi loadbalancer kullaniliyor.
NFR, Dragon benim gördügüm en basarili gigabit IDS'ler. Realsecure 100mbt
full/duplex için bile pek çok specifik ayar istiyor. Ve çokda pbasarili
oldugu söylenemez. Ancak Loadbalancer switch ve 10 adet realsecure sensor
ile gigabit networku analiz etmek mümkün. :)
Realsecure'un gigabit sensorleri var ancak bunlar sadece belirli tip
Ethernet kartlarinda kullaniliyor ve connection reseti için ayri bir
interface kullnmaniz gerekli ve hernekadar giga networku dinleyebildigini
söylesede paket kaçirdigina sahit oldum. Network tap kullanmak diye bir
zorunlulugunuz yok ama bazi yapilarda TAP daha ucuz bir çözüm oluyor.

        Ben yinede IDS lerin çokta yeterli olacagini düsünmüyorum, en azindan bu
teknoloji ile.