Re: [Linux-donanim] server'a kurulum

From: Tolga Guver (tolga@istanbul.edu.tr)
Date: Fri 13 Oct 2006 - 09:35:36 GMT

ilginize cok tesekkur ederim,

ancak bu server, daha cok bilimsel amacla model hesaplamak ve veri
biriktirmek icin kullanilacak, bir web server olacak ama sanirim bu
siteye giren sayisi gunde 10 - 50 'den daha fazla olmaz :) . o acidan
debian ya da fedora kullanmanin cok buyuk bir kararlilik problemi
yaratacagini sanmiyorum, ama yine Red Hat Enterprise'dan kurma
Scientific Linux'u da kurmayi dusunuyorum.

soyledigim gibi bu bir musteri icin yogun tempoda (1000'lerce ziyaretci)
surekli ayakta kalmasi gereken (gerci tabii surekli calisacak ama) bir
web ya da veri tabani server'i olmayacak 5 - 10 kisinin kullanacagi bir
model hesaplama analiz ve depolama makinasi olacak. icinde 1TB SATA disk
olacak ve yedekleme isini birkac ay sonra alabilecegimiz 400GB'lik iki
harici diske yapacagiz :) yani bu biraz derme catma bir server :)

bu acidan benim asil merak ettigim daha once hic bu tip donanimla
calismadigim icin donanim acisindan bir problem olup olmayacagi ya da
yapmam gereken ozel birseyler olup olmadigiydi ki anladigim kadariyla bu
konuda bir problem yok.

herkese fikirleri icin tekrar cok tesekkur ederim
tolga