Re: [Linux-donanim] [Linux] server'a kurulum

From: Tolga KARATAS (tolgakaratas@gmail.com)
Date: Fri 13 Oct 2006 - 09:24:52 GMT

Arkadaşlar dağıtımın o kadar da büyük bir önemi yok. Server stabilite
konusunda harika olsun istiyorsanız debian stable, fedoraya alışkınım
diyorsanız belki Centos, eğer çok uğraşıp çok didinip özel bişeyler
yapmaya çalışıcam diyorsanız Gentoo ile uğraşırsınız.
Ancak burada dikkat edilecek hususlardan birincisi depolama aygutları
ile ilgili olacaktır. Hangi raid kartı kullanıyor veya scsi aarayüzü
ile işlem yapıyorsunuz. Ne büyüklükte dosyalarınız olacak. Ethernet
için çok düşünmek gerekmez herhalde. Bu sunucularda genelde e1000
modülü ile veya tg3 modülü ile tüm işinizi çözebiliyorsunuz. En fazla
olsa olsa realtek ile karşılaşırsınız ki onunda driver problemi pek
olmaz.
X hatat kullanılacak backup vs uygulamaları için java runtime bile
lazım olabilirler. Yada monitoring yapılırken kullanılmak üzere en
azından icewm ve firefox gibi bişeylere ihtihaç duyulabilir. Duyulması
da normaldir. Sunucu sonuçta web arabirimine kendi üzerinden de
eriÅŸebilir.
IP tables ile veya webmin üzerinden vs bir kaç kural ekleyerek
dışarıya karşı kapalı tutarsınız olur biter

13.10.2006 tarihinde Remzi AKYÜZ <linuxliste@gmail.com> yazmış:

> t u wrote:
>
> Tolga Guver wrote:
>

> merhaba
>
> Intel Server Board S5000VSA anakartli, 2 x Dual-Core Intel Xeon
> processor 5000 serisi islemcili ve yine Intel(r) Server Chassis SC5299-E
> kasali bir sunucuya Fedora Core 6 (onumuzdeki hafta cikinca) kurmak
> istiyorum.
> daha once hep normal PC'lere kurulum yaptigim icin oneri ya da
> fikirleriniz varsa bilmek istedim, ozellikle dikkat etmem gereken birsey
> var midir?

> [...]

Tolga KARATAÅž Bir insan...