Re: [Linux-donanim] Ekran Kartı ayarlarlarını SSh ile değiştirebilirmiyim. ?

From: Can Kavaklıoğlu (eposta@cankavaklioglu.name.tr)
Date: Tue 31 Jan 2006 - 18:06:57 EET

Merhabalar,
Komut satırından (ssh ile ulaşabildiğiniz) XF86Config-4 (debian da
/etc/X11 klasöründe) dosyasını değiştirerek X ayarlarınızı
değiştirebilrisiniz.

ssh üzerinden X e ulaşmak için, bir X sunucusundan (başka bir linux
makineden)

export DISPLAY=kullanmaktaOlduğunuzMakineninIPsi:0

dedikten sonra,

startx

gibi bir komutla X sunucunuzu uzaktaki bir makine üzerinde
çalıştırabilirsiniz. Önemli bir nokta, kullandığınız makinenin X
isteklerini kabul etmesi gereklidir. Bunu da

xhost XsunucusunuÇalıştırmakistediğinizMakineninIPsi

komutuyla yapabilirsiniz.

Bir de son bir tavsiye RedHat 9 oldukça eski bir sürüm(redhot değil bu
arada redhAt). Eğer RedHat ailesini kullanmak istiyorsanız, 9. sürümden
sonra Fedora Core ismiyle çıkmaya devam ediyor. Sanırım en son sürümü 4.
Fedora Core kullanmanızı tavsiye ederim, zira eski sürümler donanım ve
yazılım açısından eksik kalabiliyorlar.

Kolay gelsin.
Can Kavaklıoğlu

ISTANBUL WEB DIZAYN şöyle yazmıştı: