Re: [Linux-donanim] yeni-donan_m

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 27 Oct 2004 - 02:30:14 EEST

> Yeni almayı düşündüğüm bazı donanımların linux
> destekleri hakkında bilgi almak istiyorum. i875
> chipset cift kanal DDR 400 Agp 8x anakartlı bir
> sistemim var.

 Bu donanim gayet iyi calisiyor :)

> 1)300-400$ gibi iyi bir ekran kartı alacağım. Nvidia
> ekran kartlarını daha once linux altında sorunsuz
> kullandım. Fakat ATI kartlar hiç kullanmadım. Bu kadar
> para verip problem yaşamak istemiyorum. Sizce linux
> altında en iyi desteği hangisi ile bulabilirim? Bir de
> merak ettiğim, neden ekran kartı aldığınızda cd si
> içinde linux sürücüsünü bulamıyorsunuz, neden
> internetten indirmek zorundayız?

 Bazi donanim ureticilerinin cd leri icinden linux suruculeri cikiyor,
hatta bazen bootable bir linux bile cikiyor. Alper Oguz'un da dedigi
gibi bunu"kart ureticilerine" sormak lazim.

 Yine de Isletim sisteminiz ne olursa olsun, bu tarz donanimlarda
firmware ler vs. degisikligi ile ciddi performans artisi elde ettiginize
gore zaten en guncel suruculeri kullanmiyor musunuz ? ve tabi ki bunu da
internetten indirmiyor musunuz ? :)

 Cok yuksek performansli kartlar kullanmak istiyorsaniz Nvidia linux'a
driver yazma konusunda daha basarili. Hem driverlari Ati'ye kiyasla daha
iyi yaziyorlar, hem de yeni yazilimlarla olusan hatalari duzeltmekte de
Ati'ye gore cok daha hizli davraniyorlar. Ati suruculeri icin gecenlerde
bir oylama da yapildi, ve Ati bu isi daha iyi yapacagini ilan etti.
Ancak ben nvidia yi tercih ederdim.

--
 Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                       but wisdom listens