[Linux-donanim] yeni-donanım

From: Engin Kuzu (enginkuzu@yahoo.com)
Date: Fri 22 Oct 2004 - 18:18:07 EEST

    Yeni almayı düşündüğüm bazı donanımların linux
destekleri hakkında bilgi almak istiyorum. i875
chipset cift kanal DDR 400 Agp 8x anakartlı bir
sistemim var.

1)300-400$ gibi iyi bir ekran kartı alacağım. Nvidia
ekran kartlarını daha once linux altında sorunsuz
kullandım. Fakat ATI kartlar hiç kullanmadım. Bu kadar
para verip problem yaşamak istemiyorum. Sizce linux
altında en iyi desteği hangisi ile bulabilirim? Bir de
merak ettiğim, neden ekran kartı aldığınızda cd si
içinde linux sürücüsünü bulamıyorsunuz, neden
internetten indirmek zorundayız?

2)Scsi bir harddisk ve beraberinde ucuz bir kontrol
kartı alacağım. Sanırım desteklenmeyen bir kontrol
kartı yoktur.

3)1000VA Tunçmatik marka bir kesintisiz güç kaynagı
düşünüyorum. Seri port üzerinden bilgisayara
bağlanıyor. İstediğim elektrik kesildiğinde linux un
20 dk sonra kapanması. Tüm kesintisiz güç kaynakları
için linux altında bu tür bir destek alabiliyor muyum?
Yoksa kullanamama ihtimalim var mı?

    Teşekkürler.