RE: [Linux-donanim] yeni-donanym

From: Alper Oguz (alper.oguz@mer.bimar.com.tr)
Date: Sat 23 Oct 2004 - 09:12:47 EEST

> 1)300-400$ gibi iyi bir ekran kart} alacap}m. Nvidia
> ekran kartlar}n} daha once linux alt}nda sorunsuz
> kulland}m. Fakat ATI kartlar hig kullanmad}m. Bu kadar
> para verip problem ya~amak istemiyorum. Sizce linux
> alt}nda en iyi destepi hangisi ile bulabilirim? Bir de

Ati linux konusunda cok yol katetti ama hala Nvidia hem suruculeri hem
de dokumantasyonu konusunda onde (bence).

> merak ettipim, neden ekran kart} ald}p}n}zda cd si
> iginde linux s|r|c|s|n| bulam}yorsunuz, neden
> internetten indirmek zorunday}z?

Bunu ekran karti ureticilerine sormak lazim. (Nvidia degil, leadtek,
asus, gigabyte ve ucuz markalar; inno, tornado vs)

> 2)Scsi bir harddisk ve beraberinde ucuz bir kontrol
> kart} alacap}m. San}r}m desteklenmeyen bir kontrol
> kart} yoktur.

Benim gordugum kadariyla Tekram'in ucuz scsi kartlari var. Yanliz Tekram
395U modelin (en ucuzu, 20 MB/s oldugundan hard disk icin onerilmiyor)
linux surucusu hala deneysel, o yuzden genelde cekirdek derleyip elle
eklemeniz gerekir. Ama Tekram'in daha ust modelleri (390..) direkt
destekli. Tabi adaptec vs ve scsi ile ide raid kartlarinin da cogu
desteklidir.

> 3)1000VA Tungmatik marka bir kesintisiz g|g kaynag}
> d|~|n|yorum. Seri port |zerinden bilgisayara
> baplan}yor. ]stedipim elektrik kesildipinde linux un
> 20 dk sonra kapanmas}. T|m kesintisiz g|g kaynaklar}
> igin linux alt}nda bu t|r bir destek alabiliyor muyum?
> Yoksa kullanamama ihtimalim var m}?

Bu konuyu arastirmadim. /etc/inittab icinde birseyler var, ama dokumani
da var:

http://tldp.org/HOWTO/UPS-HOWTO/index.html

kolay gelsin