[linux-donanim] Re: Susan ethernetler..

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 08 May 2003 - 09:45:04 EDT

Alper Oguz wrote:
> Merhaba,
>
> Biri i82557 (eth0), digeri RTL-8139 (eth1) olan bir HP vectra
> makinada ethernetler bir sure sonra susuyor. Makinayi firewall
> amacli kurmustum. Denedigim kadariyla konsoldan her turlu web, ftp
> kullaniminda (eth1 uzerinden) bir sorunla karsilasmadim. Ama masq
> ile internete cikan icteki bir makinadan birkac saniyeden fazla ftp
> ile dosya cekemiyorum.
>
> Ethernetleri down-up yapmam birseyi degistirmiyor. Sustular mi
> kendisi de iki etherneti de kullanamiyor, LAN'a ve disariya ping
> atamiyor mesela.

> [...]

  interrupt reset tarzi mesajlar var mi /var/log/messages da ?

  Ozellikle usb ya da ekran karti ile cakismadan supheleniyorum.

  Makinada ne kadar gereksiz aygit varsa (seri port paralel port hatta
usb ler vs.) bios dan kapatmayi siddetle tavsiye ederim.

  Dusuk bir ihtimal ama irq 9 ve 12 kullanmamalarini saglamak lazim.

  rtl8139 un halfduplex e dusurulmesi sorunu geciriyor (ya da olusma
suresini kisaltiyor ) mu ?

  Daha once basima benzer bir sey geldiginde io ve irq cakismalarini
ayiklamakla duzeltmistim. Simdi bir suru irq router lar vs. var diye
cevap gelebilir ama o da ayri bir konu sanirim.

  Saygilar,
  Onur Kucuk