[linux-donanim] Re: [linux-ileri] Dijital Fotograf Makinesi - Focus DS131

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 10:21:16 EDT

> Selamlar;

Selam,

> [...]
> E: Ad=08(O) Atr=02(Bulk) MxPS= 64 Ivl=0ms
> E: Ad=89(I) Atr=03(Int.) MxPS= 1 Ivl=1ms
>
> Burada bir sorun goremedim hersey yerli yerinde gibi.Fakat D: ile
> baslayan satirdaki bilgiye ve http://www.linux-usb.org/USB-guide/c607.html
> adresindeki dokumana gore:
>
> "A Cls entry of 00(>ifc) indicates that the device class specification
> compliance is interface dependent, and the interface descriptor should be
> read for device class information."
>
> Bu aciklamayi tam olarak kavrayamadim. Interface dependent olmasi ne
> anlama geliyor? Ozel bir firmware filan mi kullanmak lazim? Bu kismi

USB device lar linux altinda cesitli class lar seklinde define
edilirler. bunlar sizin usb arabiriminizde oldugu gibi misal hub, stor
(storage), print (printer), comm (communication), audio ... gibi birsey
olabilir. Burada soyleneni ise

"baba bu aletin class ozelliklerinin uyumlulugu arabirim bagimli, ondan
dolayi bu arabirimin descriptorunu okuman lazim aletin class bilgisini
alman icin)

seklinde cevirebiliriz. Yani diyor ki ben bu aletin ne oldugunu
anlamadim biraz kasacaksin ne oldugunu ogrenmek icin.

> Bir de sormak istedigim bu kamerayi /dev/sda* olarak mount edip read-only
> kullanmak icin kernelde USB Camera Support verip vermemem gerektigi. Yani
> yalnizca usb-storage yeterli midir ?

hayir gerekli degil.

modprobe usb-storage

yeterli.

> Ve son olarak makinenin .avi formatinda kisa cekimler yapabilme ozelligi
> var. Okudugum dokumunlarda bunlarin harddiske atilabilmesi icin
> Video4Linux gerekli oldugu yaziyordu ama benim makine removable device
> gibi isledigi icin buna ihtiyacim yok sanirim. Yoksa var mi ?

Bunlar o aleti linux altinda kullanarak kayit yapabilmeniz icin gerekli
olan seyler. direk olarak kendi memory sine kayit yapiyorsa oradan
alabilirsiniz. ama bilgisayar a aktararak kayit yapmasini istiyorsaniz
v4l ve usb camera desteginin olmasi lazim tabii sizinkinin de desteginin
olmasi lazim ama yok.

Kolay gelsin ...

--
|          |  Murat Koc