[linux-donanim] Dijital Fotograf Makinesi - Focus DS131

---------

From: Mert UZBASLI (iknewitwasamistake@yahoo.com)
Date: Fri 04 Jul 2003 - 07:23:56 EDT

Selamlar;

Gazeteden aldigim Focus DS131 digital kamerayi linuxta calistirmaya
calisiyorum. Kamera USB Mass Storage Device olarak isliyor ve üzerinde fat
dosya sistemi mevcut. Windows altında removeable disk olarak gozukuyor.

/proc/bus/usb/devices ciktisinin ilgili satirlari soyle :

T: Bus=01 Lev=01 Prnt=01 Port=01 Cnt=02 Dev#= 3 Spd=12 MxCh= 0
D: Ver= 1.00 Cls=00(>ifc ) Sub=00 Prot=00 MxPS= 8 #Cfgs= 1
P: Vendor=0f35 ProdID=0011 Rev= 1.00
S: Manufacturer=
S: Product=DS131
S: SerialNumber=01.00.00
C:* #Ifs= 1 Cfg#= 1 Atr=80 MxPwr=500mA
I: If#= 0 Alt= 0 #EPs= 3 Cls=08(stor.) Sub=06 Prot=50 Driver=usb-storage
E: Ad=87(I) Atr=02(Bulk) MxPS= 64 Ivl=0ms
E: Ad=08(O) Atr=02(Bulk) MxPS= 64 Ivl=0ms
E: Ad=89(I) Atr=03(Int.) MxPS= 1 Ivl=1ms

 Burada bir sorun goremedim hersey yerli yerinde gibi.Fakat D: ile
baslayan satirdaki bilgiye ve http://www.linux-usb.org/USB-guide/c607.html
adresindeki dokumana gore:

"A Cls entry of 00(>ifc) indicates that the device class specification
compliance is interface dependent, and the interface descriptor should be
read for device class information."

 Bu aciklamayi tam olarak kavrayamadim. Interface dependent olmasi ne
anlama geliyor? Ozel bir firmware filan mi kullanmak lazim? Bu kismi
biraz aciklayabilirseniz sevinirim.

 Bir de sormak istedigim bu kamerayi /dev/sda* olarak mount edip read-only
kullanmak icin kernelde USB Camera Support verip vermemem gerektigi. Yani
yalnizca usb-storage yeterli midir ?

 Ve son olarak makinenin .avi formatinda kisa cekimler yapabilme ozelligi
var. Okudugum dokumunlarda bunlarin harddiske atilabilmesi icin
Video4Linux gerekli oldugu yaziyordu ama benim makine removable device
gibi isledigi icin buna ihtiyacim yok sanirim. Yoksa var mi ?

 Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler :)

Herkese iyi calismalar :)

Not:Sistem Slackware 9 , kernel= 2.4.21-ac4 (zaten gelen cevaplara gore
yeni kernel derliycem:))
Not2: Az sonra evden cikiyorum ve pazartesiye kadar yokum o yuzden
pazartesiye kadar maillarima bakamayacagim bilgilerinize...

=====
Mert UZBASLI