Re: [Linux] windows partitionu son durum

From: Bulent Sener (bsener@inonu.edu.tr)
Date: Wed 21 Sep 2005 - 09:27:23 EEST

Merhaba,
kernel derlemeniz gerekmiyor.:)

1-)http://linux-ntfs.sourceforge.net/rpm/instructions.html bu adreste madde madde
açıklanmış (Sayfa İngilizce).
Buraya sadece anahatlarını yazayım.(Benim İngilizcem yeterli değil yukarıdaki adreste
yazılı olanlardan anladığım kadarını yazıyorum.)
1- Kernelinizin sürümünü öğrenin (uname -r)
2- Bu kernel için olan rpm dosyasını bu adresten indirin
http://linux-ntfs.sourceforge.net/rpm/fedora1.html
3- Bu rpm dosyasını kurun (rpm -ihv kernel-ntfs-(sizin kernel sürümünüz).rpm)
4- ntfs modülünü yükleyin (/sbin/modprobe ntfs)
5- kernel mesajlarından ntfs desteğini doğrulayın (dmesg | grep NTFS)
6- cat /proc/filesystems komutunun çıktısında ntfs ibaresi var mı bakın
7- Eğer buraya kadar hata mesajı almadan geldiyseniz artık ntfs disk bölümünü kök
sisteme bağlayabilirsiniz. Bunun için /sbin/fdisk -l /dev/hda komutunun çıktısından
kaçıncı disk bölümünün ntfs ile formatlı olduğunu öğrenin. (Örneğin hda1 olsun)
8- ntfs bölümü bağlayacağınız dizini oluşturun (mkdir /mnt/windows)
9- mount /dev/hda1 /mnt/windows -t ntfs -r -o umask=0222 komutuyla salt okunur olarak
bağlarsınız. Yazma desteği güvenli olmadığından önerilmiyor. (İlla yazacam derseniz -r
paramtresi yerine -rw parametresini yazabilir sonuçlarını da bizimle paylaşabilirsiniz:) )

Kolay gelsin.

Bu arada diğer windows yüklü pc'yi görebiliyorsanız yazmamışsınız ama büyük olasılıkla
yerel ağ aracılığı ile bağlanıyorsunz demektir. Bu da sizin bilgisayarınızda en azından
samba client programının yüklü olduğunu gösterir. Diğer windows bilgisayarda bir
dosyaya/dizine paylaşım verirseniz bunu gbl yüklü bilgisayarda görebilir, dosya alıp
gönderebilirsiniz. İki ayrı bilgisayarın ağda birbirini görmesi kullanılan ağ
protokolleri ile ilgili bir işlemdir. Kendi bilgisayarınızda yaptığınız işlem dosya
sistemini bağlamaktır. Bunlar farklı işlemler.

Saygılarımla,
Bülent ŞENER