Re: [Linux] yahu biri yardim etsin

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Tue 18 Oct 2005 - 16:05:39 EEST

On Tue, 18 Oct 2005 16:50:33 +0300
 <Ahmet_Yildirimtepe@D2.com.tr> wrote:
> Bunu kullanmam gerektigi icin kullaniyorum. Ayrica yeni bir Linux
> kullanicisiyim. Ben bu user a nasil yetki verecegim?

dosyalarin user'lar tarafindan da read [okunabilme] ve
execute[calistirabilme] yetkisi vermek icin;

~# chmod 755 dosya_adi.soyadi

ayrica belki de knoppix CD biryerlerde cizik/bozuk olabilir.. illa ki CDden
linux calisacaksa baskabir live CD ile denemekte fayda olabilir..

eskiden [knoppix 3.2 zamanlarinda] bir ara kullanmistim ve sorun hic yoktu..
simdi de olmamasi lazim; ama detaylarinizi bilme sansim yok.. zamanla
birseyleri unutmus da olabilirim. "yahu biri yardim etsin" yazisini gorunce
yazdim; konuyu daha iyi bilenler mutlaka vardir, ama insanlarin isi-gucu,
bilgisayar basinda olup-olmamalari vb. turlu-cesitli etkenleri dusunmek
lazim.

Siz de sorunu kokten cozene kadar 'root' olarak gezinti yapin; ama eger
"hassasiyet" varsa; onceden bu HDD'lerinizin fisini cekip oylece 'rahatca
gezinin; birseyleri indirmek icin parmakdisk [flash disk] ya da disket ya da
icinde hassas bilgi [tez vb.] olmayan HDD kullanin...

kokten cozum icin HDD uzerine kalici olacak bir Linux dagitimi kurun..

mutlu olun:-)

iyi eglenceler

suleyman