Re: [Linux] Kitap Önerisi

From: Ömer F. USTA (omerusta@gmail.com)
Date: Sat 01 Oct 2005 - 16:44:38 EEST

Eğer ingilizceniz varsa ( ki IT sektöründe çalıştığınızı
belirttiğinize göre vardır )
internetten yararlanabilir ve kitap masrafına girmezsiniz. Yok ben illa kitap
satın almalıyım derseniz Alacağınız kitap Türkçe bir kitap olmasın.
Beni bu konuda eleştirecek onlarca kişi çıkabileceğine eminim ama
ben yinede belirtmek istiyorum ki istisnai bir iki kitap haricinde
Türkçe hazırlanmış Bilişim Sektörü kitapları biraz ondan biraz bundan
katarak yardımcı olmak istemektedirler durum böyle olunca bir konuya
yoğunlaşan kitaplar olmayınca asıl öğrenmek istediğiniz konudan çok
uzaklaşıyorsunuz.

Bu neye benziyor biliyor musunuz ? Bir lokantaya gidiyorsunuz ve çeşitli
yemekler sipariş ediyorsunuz. Size gelen ise mercimek çorbanızın
içinde adana kebabınız
, yoğurdunuz ve tatlınız yüzen ve bu şekilde bırakın sizi doyurması sizin olayın
başından kalkmanıza neden olan bir görüntü karşınıza çıkıyor.

Yabancı yayınlar anlatmak istedikleri konuları ayrı ayrı kitaplar
halinde ama her
kitap gerçekten başlıkta ne yazıyorsa onu kapsamlı bir şekilde anlatan bir
yapıda geliyor.

Birkaç örnek vermek isterdim ama malesef vereceğim örnekleri yazan kişiler
şahsen tanıdığım ve incitmek istemeyeceğim kişiler.

Son olarak maddi durumunuz iyi ise amazon.com dan ufak bir araştırma ile
yabancı yayınları gözden geçirin ve yorumları okuyun. Eminim işinizi görecek
yayınlarla karşılaşacaksınız.

Not 1: Bu şekilde tek bir konu üzerinde yoğunlaşmış kitap
türkiyede basılamaz mı ? Veya neden basılmıyor sorularınız varsa EnderUnix
grubunun çektiği çileyi ağızlarından dinleyebilirsiniz.

Not 2: Şimdi kimse karşıma geçipte sen türkçe sistem istemiyor musun demesin.
Bilenler bilir ki ben 98 yılından beri birçok türkçeleştirme grubunda
aktif görev
aldım (alıyorum).

01.10.2005 tarihinde Yasin ERGENE <yasin@crazy.com.tr> yazmış:

Ömer Fadıl USTA