Re: [Linux] İnternet radyoları

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 29 Nov 2005 - 20:44:25 EET

On Mon, 28 Nov 2005 12:17:34 +0200
yusuf karagol <yusuf.lkd@gmail.com> wrote:

> İnternetten, mms protokolünde yayın yapan radyoları dinlemek için ne
> yapabilirim?
>
> http üzerinden yayın yapan radyoları mplayer sayesinde
> dinleyebiliyorum. {"mplayer http://66.98.238.8/chtt" ÅŸeklinde}
>
> Ancak windows'tayken dinleyebilmeme rağmen, linux'te mms üzerinden
> radyoları {mms://212.175.166.3/radyo4 gibi} dinleyemiyorum.
> totem, xine, mimms, mplayer, realplay ile zorladım ancak sonuç
> alamadım...

 Az once mplayer la yukaridaki sekliyle adresi yazdim. Ozel bir port
ayari vs. de yapmadan NAT arkasindan radyoyu rahatlikla
dinleyebiliyorum. Yukaridaki adres icin

Ses decoderi açılıyor: [ffmpeg] FFmpeg/libavcodec audio decoders
AUDIO: 16000 Hz, 2 ch, s16le, 20.0 kbit/3.91% (ratio: 2500->64000)
Selected audio codec: [ffwmav2] afm:ffmpeg (DivX audio v2 (FFmpeg))

bilgisi dondu, bu da mplayer in kendi icinde gelen libavcodec in calmak
icin yeterli oldugunu soyluyor.

 Daha guncel bir mplayer denemek sorununuzu cozebilir, ama
kullandiginiz dagitimin mplayer i ayarlarken bazi secenekleri kapatmasi
sonucu bu sorunu yasiyor olabilirsiniz.

 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                     but wisdom listens