Re: Yanıt: Re: [Linux] fedora 4 - komut sat��rından k=?UTF-8?Q?ullan=C4=B1c=C4=B1_ekleme_(useradd, _?= adduser denedim çalışmıyor)

From: Caner Baydemir (caner.baydemir@gmail.com)
Date: Tue 22 Nov 2005 - 13:40:43 EET

"su" sadece dosya ve dizin hakalarýný root'a çevirir. Yani bir dizin
oluþturduðunda sanki root oluþturmuþ gibi olur. Ayrýca sadece root'un
girebileceði dizinlere de girebilirsin.

 Ancak "su" PATH bilgilerini almaz. Yani /sbin, /usr/sbin gibi
dizinler "su" ile geçiþ yaptýðýnda halen tanýmlý deðildir. Bu nedenle
o dizinlerin altýndaki komutlara direk ulaþamazsýn. Bu gibi durumlarda

a) "su -" kullanýrsýn. Ki bu tamamen root'a geçiþ anlamýna gelir.
b) Komutu "/sbin/fdisk" gibi tam yolu ile yazarsýn. Ama bence ilki daha kolay.

Caner Baydemir