Re: [Linux] File System ve token entegrasyon soruları

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Fri 11 Nov 2005 - 13:23:00 EET

Merhaba,

> LVM kullandiktan sonra buyutme / kucultme konusunda altta hangi dosya
> sistemini kullandiginizin onemi kalmiyor.

LVM yaptığınız zaman alttaki filesystemi de resize etmeniz gerekir.

Hangi yönde resize edeceğiniz ve hangi LVM i kullandığınızda önemlidir.

Misal LVM1 de ext2 resize için e2fsadm tek seferde kullanılabilirken LVM2 de
bu kullanılamıyor ve ext3 resize için kernelda gerekli ext3 resize patchlerin
olması gerekiyor. Ek olarak umount etmeden bu işlemleri yapabilmek için ise
ext2 online resize patchi de olmalı.

Ama ext2 online resize genel olarak tehlikelidir ve data kaybına neden
olabilir. Bundan dolayı umount ederek işlemlerinizi yapmanızı öneririm.

genel olarak işlemleri şöyle tarif edebiliriz.

umount
lvextend/lvreduce
resize2fs/resize_reiserfs
mount

Burada filesystem seçimi için dikkat edilmesi gereken nokta ileride büyütme mi
yoksa küçültme mi yapacağınızdır.

Çünkü:

Ext2/Ext3/Reiserfs hem büyültme hem küçültmeyi destekler
XFS/JFS ise sadece büyültmeyi destekler.

Uzun süredir bunların detaylarına bakmadım ama çok bir değişiklik olduğunu
sanmıyorum yine de kontrol edin.

--
Murat Koç
Kivi BiliÅŸim Teknolojileri