Re: [Linux] File System ve token entegrasyon soruları

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 10 Nov 2005 - 15:55:23 EET

Thu, 10 Nov 2005 14:40:44 +0200 tarihinde
<ATAHAN.KARA@finansbank.com.tr> yazdi:

> Ben öncelikle filesystem tipi olarak hangisini kullanmamın daha
> iyi olacağını danışarak başlayayım: Platform: SLES9
> 1- Reiser: Linux LVM yapısının getirdiği filesystem büyütme
> küçültme gibi yeteneklerden ve diğerlerine göre küçük dosya
> işlemlerinde daha hızlı olduğu için tercih ettim. 2- EXT3: Kullanmayı
> düşündüğüm ikinci tip diyebilirim,fakat resize için yanılmıyorsam
> parted gibi tool'lar kullanmam gerekiyor.Ama sistemim production
> ortamında kullanılacağından ne derece güvenebileceğimi merak
> ediyorum. Kısaca:Online partition resizing benim için önemli bir
> [...]

LVM kullandiktan sonra buyutme / kucultme konusunda altta hangi dosya
sistemini kullandiginizin onemi kalmiyor.

Dosya sistemleri konusunda (biraz eski de olsa) seminer notlari bir
bilgi kaynagi olabilir :

http://seminer.linux.org.tr/seminer-notlari/FS.ppt

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693