Re: [Linux] Wine

From: tansuk@ume.tubitak.gov.tr
Date: Tue 31 May 2005 - 16:57:31 EEST

> Gecen senlikte gordum windows
> calıstırıyordu linux uzerinde.Bende
> mandrake var kurulu.Acaba ben nasıl
> calıstıracagım windowsu?ne kurmam
> gerekiyor?Aynı anda bazen kullanmak istiyorum.
>
> Tesekkurler.

Merhaba.
Ben Mandrake 2005LE nin üzerinde wine uygulamasını kurdum. Kendi
RPM'lerinin içinde de var zaten. KDE menüsünden System -> Configuration ->
Packaging -> Install Software yolu üzerinden gidip ekrana gelen menüden
"wine" kelimesini aratırsanız bir adet seçenek çıkacak. Onu da kurduğunuz
anda wine çalışabilir hale geliyor. 30 MB lık bir yer istedi benden.

Kurulum işi bittikten sonra istediğim windows programının set-up veya
install.exe kurulum paketini wine üzerinden kurabiliriz. Diyelim ki
windows uygulamasının adı program1.exe olsun. Bir linux terminali açıp
terminalden "wine program1.exe" yazıp enter ile geçelim. Bu andan sonra
wine o program için gerekli olan dosya ağacını kendisi oluşturuyor hatta
registy bile var. Sonra da wine programının kurulduğu yerde olan (ben
"user" iken kurmuştum. Program "/home/tansu/.wine" diye bir klasör
yarattı. Oraya bakınca da alıştığımız windows dizin yapısını görüyoruz. Ki
wine, windows uygulamalarını genelde bu dizin altında "Program Files"
klasörünün içine koyuyor, oradan kurulan windows programını bulup çift
tıklama yolu ile çalıştırabilirsiniz.

Fakat fontlar bir garip görünüyor derseniz benim de sıkıntım şu an odur.
Windows içinden program çalışırkenki görünen fontlar ile wine altından
çalıştığı zaman görünen görüntü farklı. Bunu düzeltmenin bir yolunu bilen
lütfen bize de söylesin. Çalışmalarınızda kolaylıklar ve başarılar
dilerim.

Tansu Kefeli